Kaucja zwrotna – jak jej nie stracić

Kaucja zwrotna – jak sama nazwa wskazuje, jest to opłata, którą zwracamy pod warunkiem, że stan kampera z dnia zwrotu go przez najemcę nie odbiega od stanu z dnia wydania najemcy. Kaucja nie jest dodatkowym wynagrodzeniem za wynajem naszych kamperów. Zabezpiecza nas przede wszystkim przed kosztami naprawy ewentualnych uszkodzeń.

Co to jest kaucja zwrotna?

Kaucja zwrotna – jak sama nazwa wskazuje kaucja jest zwrotna.  Zwracamy ją przelewem na Państwa konto bankowe max do 7 dni po wynajmie. Oczywiście jeśli kamper wraca do nas w takim stanie w jakim go wypożyczyliście 🙂  Przy wydaniu kampera dokonujemy wspólnych oględzin auta, robimy zdjęcia i podpisujemy protokół przekazania pojazdu. Kaucja zwrotna to zamrożenie na czas najmu kwoty od 3 – 5 tys. złotych. To właśnie z tych pieniędzy opłaca się naprawę potencjalnych szkód powstałych w trakcie wynajmu. Wysokość kaucji jest kwotą stałą, niezależnie czy wynajmujemy kampera w sezonie niskim czy wysokim.

Kaucję stosują bez wyjątku wszystkie wypożyczalnie jako zabezpieczenie ewentualnych kosztów naprawy uszkodzeń powstałych podczas wynajmu kampera. Jeśli dbacie Państwo o nasze kampery i używacie ich zgodnie z przeznaczeniem kaucja z pewnością do Was wróci w całości czasem nawet w dniu oddania kampera.

Jak nie stracić kaucji

Przede wszystkim dbać o wypożyczonego kampera, jego wyposażenie oraz uważać na szkoleniu. W dniu wydania pojazdu, dokładnie pokazujemy na jakie elementy wyposażenia należy zwrócić szczególną uwagę, uczymy obsługi urządzeń zainstalowanych na pokładzie oraz skupiamy się na zewnętrznych gabarytach pojazdu jak jego długość i wysokość:

  • długość – nasze kampery nie są tymi najdłuższymi dostępnymi na rynku, najdłuższy jest Benimar i nie przekracza 7m, a dokładniej ma 676cm długości. Pojazdy max do 7 metrów po prostu bardziej nam przypadły do gustu, są zwrotniejsze, łatwiej jest nimi zaparkować, skręcać, są po prostu bardziej kompaktowe. Opłaty promowe też są niższe, czasem nawet jest 2x taniej niż np. za kampera, który ma powyżej 7m.
  • UWAGA na wysokość – należy pamiętać aby nie wpakować się pod wiadukt, most, przejazd kolejowy itp. niższy niż 3,3 metra wysokości. Jeśli jest przed nim oznaczenie do 3 metrów – nie przejedziemy, do 3,1 metra – nie przejedziemy, do 3,2 – nie przejedziemy. Jak jedziemy kamperem np. za busem pamiętajmy że busy, mimo iż wyglądają na wysokie są dużo niższe od kamperów – bus przejedzie a my nie. Bezpieczniej jest jechać za TIRem, który z reguły ma wysokość około 4 metrów. O wysokość nie musimy się martwić podczas jazdy autostradami lub drogami szybkiego ruchu, tam wysokości dostosowane są do swobodnego przejazdu ciężarówek. Czujność należy włączyć gdy przejeżdżamy przez mniejsze miasteczka, a podwójną czujność gdy podróżujemy w nocy. Tu uwaga na dane producenta kampera, który podaje wysokość bez wyposażenia dodatkowego na dachu, którym może być np. zainstalowana klimatyzacja.

Zwrot kampera a potrącenia z kaucji

Przy zwrocie kampera, należy pamiętać o zatankowaniu go do pełna, opróżnieniu toalety, zbiornika wody szarej oraz posprzątaniu wewnątrz. W przypadku nie wykonania tych czynności, odejmiemy odpowiednią kwotę od kaucji, która wynikać będzie jasno z cennika zawartego w Umowie Najmu. Należy również pamiętać o limicie kilometrów – 300km dziennie więc jeśli np. wypożyczamy kampera na tydzień, limit wynosi 7x300km=2100km, jeśli na 2 tygodnie limit wynosi 4200km. Po przekroczeniu limitu naliczmy dodatkową opłatę za przejechany dystans.