Volkswagen przenosi DNA modelu T1 w teraźniejszość i przyszłość – ID. BUZZ. Podobnie jak pierwszy VW Bus z 1950 roku, nowe modele są funkcjonalne, a jednocześnie wywołują wiele emocji!
T1 ikoną lat 50
„Dzięki modelowi ID. Buzz przenosimy jego geny we współczesność, w erę elektromobilności. Nowe auto, choć należy do epoki cyfrowej, czerpie garściami z wzornictwa ikony. ID. Buzz wygląda świetnie i jest jednocześnie niezwykle funkcjonalny. Te cechy czynią go wyjątkowym. Z pewnością zyska wielu sympatyków” – Jozef Kaban, szef designu Volkswagena
Dzięki ID. Buzz, Volkswagen wkracza w nowy segment rynku, a tym samym przyspiesza tempo elektryfikacji we wszystkich segmentach rynku w ramach strategii ACCELERATE. Do 2030 roku co najmniej 70 procent sprzedaży Volkswagena w Europie mają stanowić samochody elektryczne. Oznacza to ponad milion pojazdów rocznie. W Ameryce Północnej i Chinach udział samochodów elektrycznych powinien wynieść co najmniej 50 procent.
Czysta forma ID .Buzz
Dzięki wyjątkowym kształtom ID. Buzz i ID. Buzz Cargo – czyli Bus i Transporter – idą śladami swojego przodka. „Ikona ma wiele wspólnego z prostotą” – mówi Marco Antonio Pavone, szef działu stylistyki zewnętrznej Volkswagena. „Każde dziecko potrafi narysować taki samochód jak T1 za pomocą zaledwie kilku kresek. A kiedy patrzę na ID. Buzza, mogę nieskromnie powiedzieć, że wykonaliśmy swoje zadanie perfekcyjnie” – dodaje Roland Faller, szef designu nadwozi marki Volkswagen Samochody Dostawcze, dodając: „ID. Buzz Cargo to nie tylko praktyczny Transporter, to także innowacyjne auto, dzięki wyrazistej stylistyce i niezrównanej funkcjonalności”.
Charakterystyczny przód
Przednia część nadwozia pokazuje, jak oba nowe modele przejmują elementy stylistyczne T1 i tym samym wywołają uśmiech na twarzach ludzi. Przetłoczenie w kształcie litery V i duże, wyraźne logo VW sprawiają, że przód wygląda świetnie, co dodatkowo podkreśla listwa świetlna łącząca reflektory. Z boku i z tyłu kontynuowany jest podział nadwozia na strefę górną i dolną. Szczególnie efektownie wygląda to w opcjonalnym, dwukolorowym malowaniu, które ponownie nawiązuje do historycznego modelu T1.
Świetne proporcje i własności aerodynamiczne oraz platforma MEB
Proporcje nadwozia elektrycznego busa są urzekające. Duże koła znajdują się niemal w rogach nadwozia, dzięki czemu przestrzeń na kompaktowej powierzchni jest wykorzystana optymalnie. Współczynnik cx, który jest szczególnie ważny w przypadku pojazdu elektrycznego wynosi dla wersji osobowej zaledwie 0,285. Dla porównania – w T1 wynosił on 0,44.
Najdłuższy rozstaw osi w platformie MEB. VW Bus z 1950 roku o oznaczeniu Typ 2 T1 miał samonośne nadwozie o długości 4,28 m i rozstawie osi 2,40 m. ID. Buzz i ID. Buzz Cargo są o ponad 40 centymetrów dłuższe. Zbudowano je na platformie MEB. Ich rozstaw osi wynoszący 2,99 metra jest najdłuższy w samochodach wykorzystujących tę platformę. Projektant nadwozia Einar Castillo Aranda zauważa, że: „Platforma z kompaktowymi elementami napędowymi pozwoliła nam umieścić przednie koła daleko z przodu i umieścić kierowcę stosunkowo wysoko w samochodzie. W rezultacie uzyskaliśmy monolityczną sylwetkę z harmonijnie wkomponowaną maską silnika”.
Dużo otwartej przestrzeni a to wszystko w doskonałej harmonii
Dzięki temu, że napęd elektryczny jest niezwykle zwarty, wewnątrz można było wygospodarować otwartą przestrzeń z dużą ilością miejsca, która koncentruje się na ludziach i ich potrzebach. Kierowca i pasażerowie mają do dyspozycji dużo miejsca i liczne schowki, a poczucie przestrzeni jest wszechogarniające. „Opracowaliśmy pojazd z logiczną i intuicyjną koncepcją wnętrza oraz wieloma możliwościami wykorzystania przestrzeni” – mówi Jozef Kaban. Przednie fotele, wyposażone w podłokietniki są w ID. Buzz umieszczone stosunkowo wysoko, niczym w autobusie. Najbardziej zaawansowane fotele z dużą liczbą ustawień zostały wyróżnione za ergonomię przez Kampanię na rzecz Zdrowych Pleców (AGR).
Wzornictwo i funkcjonalność muszą ze sobą doskonale współgrać w każdym szczególe, jak wyjaśnia Doreen Langner z CAD Interior Design na przykładzie oświetlenia zewnętrznego. „Za pomocą symulacji komputerowych sprawdzamy, jaki jest wpływ światła na komfort pasażerów. Musimy np. zaprojektować deskę rozdzielczą w taki sposób, by nie odbijała się ona w przedniej szybie i nie przeszkadzała kierowcy”.
Racycling
Tapicerka z materiałów z recyklingu:
Ważną rolę w wyborze materiałów do produkcji ID. BUZZ odegrał zrównoważony rozwój. We wnętrzu wyeliminowano całkowicie skórę i materiały pochodzenia zwierzęcego. Na przykład jedna z tkanin będzie wykonana z przędzy, składającej się z przetworzonych butelek PET i plastiku odzyskanego z morza. „Stworzyliśmy fantastyczne kombinacje z materiałów wysokiej jakości. Postawiliśmy na lakier zamiast chromu i efekt drewna zamiast prawdziwego drewna” – mówi Marion Dürr, projektantka odpowiedzialna za kolory i wykończenie.
Źródło:Informacja prasowa
Zobacz także: Zwiedzaj Bałkany własnym kamperem